30 aug. 2010

Sommarens semester går snabbt förbi!

Det blev lite mer än tre dagars semester, det blev drygt tjugo. Jag kan inte minnas när jag upplevde en så varm sommar senast. Varma och härliga dagar men det blev inte mycket gjort. Huvudsakligen vila i trädgården men mot slutet drog vi några dagar till tre trevliga hamnstäder.
Vi började i Göteborg, min hemstad under i stort sett hela sjuttiotalet. Göteborg en vacker sommardag är toppen. Många härliga uteserveringar , närhet till vatten vad mer kan man önska.
Från hamnstaden Göteborg drog vi vidare till hamnen vid Vättens södra spets, det vill säga Jönköping. Detta har också varit min hemstad i nästan tjugo år. Ett besök hos mamma och en härlig middag på hamnpiren en varm sommarkväll. Vilken upplevelse. Jönköping har förändrats sedan jag lämnade i början på sjuttiotalet. Mycket tack vare högskolan kan jag tro.
Nästa stopp på resan blev Karlskrona, vilken fantastisk sommarstad. Men hur är det på vintern. Ja det får vi kanske snart veta när sonen nu flyttat till Blekinge som student på BTH.
Tillbaka i vardagen. Efter ett par veckor känns allt som förut, fast lite tystare blir det ju där hemma med en student på annan ort.

Posted via email from Peter's posterous