9 juli 2010

Semester - dag tre

Man får inte bli en vanemänniska, därför bröt jag mitt semestermönster idag. Upp lite tidigare för att vara hos optiken före tio och kolla mina glasögon.
Idag har klart varit varmaste dagen på min semester såhär långt, strax över 30 mitt på dagen. Trots värmen har det varit en bra dag och jag har lyckat fixa i trädgården, köra till tippen och lite annat smått. Men givetvis har det blivit en och annan paus på altanen med ett stort glas isvatten.
I morgon blir det kalas, lilla fröken bli nitton, vad tiden går. Frågan är bara hur det ska firas. Unga damer i den åldern har så mycket dom vill göra och att fira med kompisar går ju före familjen. Men dagen är lång och alla är lediga så det blir säkert en stund över för att fira inom familjen också.

Posted via email from Peter's posterous