13 mars 2012

Biljettavgifter

Läser dagens tidning om hur upprörda folk är för att Ticnet tar ut en avgift för varje biljett man säljer. Man visar också hur mycket man fått in på dessa avgifter när man säljer ut alla biljetter till Bruce på Ullevi i sommar.
Jo det kan ju tyckas märkligt att betala en extra avgift fast man gör allt jobbet själv när man köper via nätet, man får till och med skriva ut biljetten på eget papper.
Det som i detta sammanhang stör mig mer är alla andrahandsbiljetter som finns till kraftiga överpriser, 3 gånger högre pris kan förekomma. Här borde vi som vill köpa biljetter göra en bojkottning.
Jag betar gärna 45:- till Ticnet om jag lyckas komma fram och få mina biljetter men aldrig köper jag från Biljettshoppen eller vad nu all oseriösa försäljare heter.

Posted via email from BuddyMaster's posterous