8 mars 2011

Fettisdagen

Idag var det så dags att fira igen. Det har varit mycket firande sista tiden på mitt jobb. Givetvis blev det semlor till kaffet i eftermiddag när det är Fettisdagen. Man känner spänningen när man går till fikarummet och tittar fram bland de stora kartongerna. Massor av semlor men inte en enda som står för sig själv med den där lilla lappen, Glutenfri.
Det var samma sak för någon vecka sedan då det firades med tårta men ingen som jag kunde äta. Den närmaste tiden vet jag att det kommer bli mer firande och jag hoppas någon gång att man bjuder på något så även jag känner mig delaktig. Nu känner man sig osocial när man tar sin kopp och går. Jag har tröttnat på att alltid behöva informera om att jag är glutenintolerant.
Man kan ju trösta sig med att det inte är nyttigt med all grädde och socker men samtidigt känner man ju sig utanför och hade så gärna också mumsat i mig en semla.
 
Idag har jag dock fixat två glutenfria semlor som vi ska festa på hemma ikväll. Jag fick ta en tur på runt en timma under lunchen för att komma till "Glutenfritt i Malmö", fast det ligger i Limnhamn, för att kunna köpa nybakade glutenfria semlor. Hoppas de nu bara är så goda att det känns värt den långa resan.
 

Posted via email from Peter's posterous