7 juli 2010

Semester - dag ett

Min första semesterdag har just börjat. En dag med sol men ännu har inte temperaturen nått över 20 strecket.

Har man nu semester får man starta dagen i lagom takt. En längre frukost med god tid att läsa tidningen. Efter detta blev det en lång, eller längre, promenad med hunden. Härligt att hinna gå upp i skogen runt Skrylle så här på morgonen. Väl hemma ligger nu Buddy på stengolvet i hallen och flämtar. Han är inte van och med ålderns rätt bli man då lite trött.
Jag tog en kort paus med en kopp kaffe och sorterade posten. Ja posten var snabbt fixad. Lokaltidningen plus ett reklamblad, det var klart långt innan kaffet var avnjutit.
Nu får man planera dagens aktiviteter, ja man får ju inte kalla det för arbete när man har semester. Vad är viktigast att göra idag, klippa gräs, rensa ogräs, köra ris till tippen, klippa häck, tvätta bilen och kanske rent av vaxa bilen. Jag börjar redan bli trött och jag har ännu inte haft en halv dag semester.
Nej stopp nu, har man semester så ska man vila och njuta av friheten. Det är alltid kul att ha några små projekt på gång men jag ska ju ha semester minst 19 dagar till.
Nu får det bli en stund på altanen med en god bok medan jag funderar ut vad det ska bli till lunch.
Men en sak har redan klar, i kväll är det semifinal två och då sitter jag framför teven.

Posted via email from Peter's posterous